SRD - Bölüm 1

雨露均沾 - SHARİNG RAİN AND DEW - Bölüm 1: Sanırım İmparator'un beyni kötüleşti



İngilizce çevirmenin notu:

Okuyucular, lütfen önce bu notu okuyun, bu oldukça önemlidir. Bu kısa bir hikaye olduğundan, yazar herhangi bir arka plan veya ayrıntı açıklamamıştır. Bu ilk başta oldukça kafa karıştırıcı olacaktır, ancak hikayeyi bitirdiğinizde anlayacaksınız. Sonuna ulaştıktan sonra tüm hikayeyi tekrar okumanızı öneririm, ancak isteğe bağlıdır.
Yazar adına bazı detayları açıklayayım. Başlamadan önce bilmeniz gereken şey Ana karakterimizin adı Rong Huai Zhen ve İmparatorun adı Duan Ming Zhang. Ana karakterimizin hayatta ikinci bir şansı daha oldu ve bir şekilde ölümünden yarım yıl öncesine döndü. Şimdi, Ana karakterimiz bu kez zamansız ölümünü önleyip önleyemeyeceğini görmeye çalışıyor. Daha fazla uzatmadan başlayalım (0w0)

༛ ༛ ༛ ༛ ༺ ༻ ༛ ༛ ༛ ༛


"İki Guang[1] eyaletinden gelen meyve haracının tadı nasıl?"

[1. İki il (两广) Guangdong ve Guangxi'dir.]


Hemen içtenlikle övgüde bulundum, "Kötü değil, kötü değil. Liçiler sulu tatlı ve taze. Açıkça dikkatle seçilmiş."


Gülümsedi, "Çok fazla yersen liçi iç vücut ısısını yükseltir, yemeden önce kuyuda durulayın... Le Ping, sonra gidip Zhen'in[2] liçilerinin bölümünü alın ve buraya Markiz ChangAn'a gönderin."

[2. Zhen (朕) İmparator tarafından kendisine hitap etmek için kullanılır.]


"Kabul edilemez, kabul edilemez. Chen[3] Majestelerinin lichi yemeyi sevdiğini hatırlıyor. Nasıl yapabilirim..."
  
[3. Chen bir yetkilinin İmparator önünde kendine 'bu hizmetçi' veya 'bu köle' gibi kendine atıfta bulunmasıdır.]


"Hoşuna gittiyse, elbette Zhen sizi tatmin etmek istiyor."


Uyuşmuş hissedene kadar dinlerken, kibarca yerine koydum. Bugünlerde bu tür diyalogların kaç kez meydana geldiğini unuttum. Eğer İmparator, İmparatorluk denetiminden korkmuyor olsaydı ve yetkililer öğüt verirken gözyaşı dökmeyeceği olsaydı, işlemeli altın ejderhalı saray elbisesini bile giymeme izin verecekti. Ve reddetmek için bahaneler söylersem, görünüşte sıcak, nazik ve düşünceli olan İmparator şimdi ki gibi hizmetçilerine karşı hemen yüzünü değiştirecekti:


"Markiz ChangAn, liçilerle ilgilenmediği için, bunları hazırlayan kişi işini içtenlikle yapmıyor olmalı. Hizmetçiler, gelin. Sorumluluk..."


"... Majesteleri, lütfen bekleyin!"


Ben, Rong Huai Zhen sadık, basit, büyük bir devlet memuru değilim, ama aynı zamanda kötülük dolu ve umursamaz bir nesilden de değilim. Benim yüzümden bu zalimin diğerlerini suçladığını nasıl görebilirim? Katlanacağım! Eğer İmparator'un en çok sevdiği Cariye Chen, İmparator'u yerine davet etmek için birini göndermemiş olmasaydı, yine beni izlemek için yan tarafta oturmuş olurdu. En son verdiği kuru hurmalar gibi verdiği tüm liçileri yemeyi bitirene kadar beni izlerdi. Bu hurmalar gerçekten tatlıydı ah!


Yaklaşık bir catty[4] yedim. Boğazım üç gün boyunca ağrıyordu ve susadım. Ama ben tek bir şikâyet sözüne bile cesaret edemiyorum. Daha önce kaçırana karşı, tatmin edici olmayan yiyecekler ve kötü davranışlarını şikâyet eden rehineleri hiç gördünüz mü?

[4. 1 catty yaklaşık 0.5 kg]


Bu yüzden şimdi, adım gibiyim[5], samimiyetle dolu kalple üç gün boyunca övgüyle dolu, beş gün boyunca başım dönüyordu ve suya yansıyan narin çiçek gibi, zayıf söğüt gibi Cariye Chen için bir kalp ağrısı hissettim.

[5. Yazarın neye kastettiği hakkında hiçbir fikrim yok, ancak ayrı olarak çevrilmişse Ana karakterin adı Tolere / Kalp / Gerçek olacaktır.]


Önceki yaşamdaki, o[6]... Önceki yaşamımda... Duan Ming Zhang, açıkça bana karşı böyle davranmazdı. Büyük Kardeşim ve İkinci Kardeşim kuzeybatıya giden birliklerin lideri olmasaydı, Markiz Ding Bei'nin evinde vasat, fark edilmez bir genç oğlu olduğumu fark etmeyeceğini tahmin ettim. Büyük Kardeşim ve İkinci Kardeşim hala evlenip yerleşmediler, bu nedenle ayrılmadan önce Büyük Kardeşim benim shizi[7] olarak atanmamı istediler. Önceki yaşamda İmparator bunu kabul etti ve beni 'bana bakmak' için Saray'a davet etti. Şu anki yaşamda, İmparator fermanı değiştirdi ve bana Markiz ChangAn unvanını verdi, ama yine de beni 'bana bakmak' için Saray'a davet etti. Üç kişilik ailemiz, birlikte İmparator'un fermanına bakarak kafamız karıştırıldı. Büyük Kardeşim ve İkinci Kardeşim, hasis, kötü huylu İmparator'un neden birdenbire bu kadar cömert olduklarını düşündüler. Duan Ming Zhang'ın da yeniden doğmuş olmasının mümkün olacağını düşünmeliyim değil mi?

[6. "She" kullanmış. Cariye Chen'den bahsediyor.] 
[7. Shizi (世子) varis oğlu anlamına gelir, genellikle İmparator'un kardeşi Qinwang'ın varisi anlamına gelir. The Evil Prince ve Precious Wife: The Sly Lady'in yeni çevirisinden kopyalanan bilgi.]


... .. ama doğru değil ah, eğer yeniden doğmuş olsaydı...


Evimize unvan vermek yerine, ölüm cezası vermediyse zaten iyi olmalı. Beyni kötüye gitmiş olmalı. Bu yüzden birdenbire çok açık fikirli oldum, çünkü Büyük Kardeşim ve İkinci Kardeşim de tıpkı önceki hayat gibi olacak ve savaştan zaferi eve getirecekler. Sonra ciddiyetle İkinci Kardeşime, "İkinci Kardeş, Büyük Kardeş'e iyi bakmalısın. Savaş Sanatını incelemek için geç kalmasına izin vermeyin. Ertesi gün gözlerinin altında koyu halkalarla orduyu incelemesi son derece korkutucu olur."


İkinci Kardeşim Rong Huai Fang, "... Anladım, kesinlikle ona bakacağım." dedi.


Sonra büyük ağabeyime ciddiyetle hatırlattım, "Büyük Kardeş İkinci Kardeş'e iyi bakmalısın, gecenin ortasında yorganını atmasına izin vermemelisin. Daha sonra üşütürse, kötü olacak."


Sonra ağabeyim Rong Huai Duan, "... Anladım, kesinlikle onu koruyacağım." dedi.


Bu durumda, ordu planlanandan bir gün önce geri dönmeli.


Derin bir nefes alarak, saraya mutlu bir şekilde girdim. O zamandan beri, haremde hayatta kalmanın esaslarına hâkim oldum. Ne demişler 'hendek içine düşünce, bir dahaki sefere daha akıllı olacaksın' [8] bu yaşamda, haremdeki cariyeleri kırmak için kesinlikle hiçbir şey yapmayacağım.

[8. Deyim, 一 堑 长 一 智 , kişinin hatalarından öğrenmesi anlamına gelir.]


Örneğin, Cariye Wan'ın kedisini korkutmak ah, Cariye Cen'in dansını kesintiye uğratmak ah, Lu GuiQing'in[9] diktiği çiçekleri koparmak ah, Cariye Chen'in yemek istediği yoğurdu yemek ah....

[9. GuiQing (贵 卿) özel olarak verilen bir başlıktır çünkü normal başlıklar erkek eşi içermez.]


Benim idealim çok dolgundu, ama gerçekler çok kemikliydi. Saraydaki üçüncü günümde nihayetinde İmparator'un, beyninin gerçekten kötüye gittiğinden çok korktum! İmparator'un üç sarayı, altı avlusu, yetmiş iki cariyesi, üç bin güzelliği vardı. Her gün biriyle uyumak istese bile, tekrarlamadan on yıl boyunca uyumak için yeterli olacaktır. Ve en sevdiği Cariye Chen'in bile, en çok dikkatini çektiği zamanın ayda sadece iki gün olduğunu duydum. Ama Saray'a girdiğimden beri İmparator her gün, hatta bazen günde iki kez Hai Qing Köşkü'ndeki geçici ikametgâhımı ziyaret etti! Bu yaşamda, henüz bir şey yapmaya vaktim olmadı ancak İmparator'un üç bin güzellik haremini zaten kırdım...

Yorumlar