SRD - Bölüm 2

雨露均沾 - SHARİNG RAİN AND DEW - Bölüm 2: Bence İmparator aciz bir hükümdar



Önceki Bölüm | İçindekiler | Sonraki Bölüm




Önceki yaşamımda, İmparator'u sadece bir ahlaksız olarak gördüm.


Sadece hareminde çok fazla insan olmasıyla kalmıyor, hem erkekleri hem de kadınları 'yiyordu'. Hem erkekleri hem de kadınları 'yemekle' kalmıyor, birçoğu ile gökleri gürüldeten aşk ilişkilerinin hikâyeleri bile vardı. Cariye Wan'ın söylediğine göre, çocukluğunda onun kuzeniydi. O zamanlar, Dul İmparatoriçe onunla olan evliliğine kişisel olarak söz vermişti. Cariye Chen'in söylediğine göre, ona uzun yıllar eşlik etmişti. Evlenmeyi ilk teklif ettiği kişiydi. Lu GuiQing, Jiangnan'ın bir soylu ailesinin genç efendisi olduğunu söyledi. O yıl Başkent'e oynamak için geldi, sadece kalabalığın ortasında ona birkaç kere göz atmıştı.


Şimdiki yaşamımda, İmparator'un zihnimdeki konumu, acımasız ve zorba bir hükümdardı. Sonuçta, bilge bir hükümdar değildi!


Nedeni basitti. Hangi bilge hükümdar onun gibi boş durur ki?! Geçmiş yaşamımda, İmparator kızarsa milyonlarca bedenden kanın nehir gibi akacağını biliyordum. Ama bugün, İmparator sıkıldıysa, bütün bir öğleden sonra bana bakarak sürekli izleyebileceğini öğrendim. Şaşkın bir şekilde sordum, "Majesteleri, kontrol edilecek resmi belgeleriniz yok mu? Resmi işler yapmanız önemli değil mi?"


"Ah var." Güvenle cevapladı, "Ama şimdi Zhen'in ruh hali yok."


"... o zaman Majesteleri'ne sormaya cesaret edebilir miyim, ne zaman ruh haliniz var?"


"Oh, şu anda biraz var gibi görünüyor. "


"..."


İmparator olarak o kadar keyfine düşkün davranıyorsun ki, gerçekten tekrar tahttan feragat ettirilmeye zorlanmaktan korkmuyor musun? Şimdi İmparator nasıl düşünüyor olursa olsun, bir daha ölmek istemiyorum. Birisi onu tahttan feragat etmesine zorlamak için isyan edecekti. Ama bunu çok geçmeden anlamasına nasıl izin verebilirim? Bu konuda, beyaz saçlarım olana kadar beynimi zorladım ama hâlâ endişeliyim. Ama en kritik konu... önceki yaşamım boyunca, Saray'da isyan edecek kişinin kim olduğunu bile öğrenemedim ve dikkatsizce öldüm ah! Gökyüzünden uçan bir okla vücudum delinerek...


Çok hızlı ve çok aniydi, acının kaynağını keşfettikten sonra nefes alamıyordum. Kan kontrolsüz bir şekilde boğazımdan akmıştı. Bu duyguyu, her düşündüğümde titrememe engel olamadım. Depresif bir şekilde çenemi tuttum ve Duan Ming Zhang'a baktım. Yeniden doğuştan bu yana ilk umudum, o da yeniden doğmuş olsaydı, bunun harika olacağıydı. Aksi takdirde, gerçekten tekrar öleceğimden endişeleniyorum. Ne kadar ölmek istemediğimi tanrı biliyor ah! Bir kez daha yeniden doğabildiğim için tanrı gözlerini açmalı, bana acımalı. Atalarım hayatlarında bazı erdemler toplamış olmalı[1], ikinci kez ölüp ölmeyeceğimi kim bilebilirdi?!

[1. Ataların hayatlarında yaptıkları torunlarının karmasını olumlu etkiler.]


Ancak, eğer o an gerçekten geldiyse, muhtemelen hâlâ başka bir yolum yok. Duan Ming Zhang'a melankoliyle bakmaya devam ettim, burnum buruk hissetmeye ve gözlerim kırmızılaşmaya başlayana kadar bakmaya devam ettim. Başını kaldırdı, bana bakarak şok oldu ve panikledi, bir mendil arayarak, "Neler oluyor? Neden birden ağladın?"


Umutsuzluğa kapıldım ve duygularla boğuldum, dedim ki, "Gözlerim... sana çok uzun baktığından... acıdı..."


Yorumlar