GATSD – 31-33

Gaze at the Scenes of Debauchery - 31-33



Bölüm 31

 

Yan Han bir haftadır şirkette bulunmamıştı.

 

Tüm evraklar asistanına teslim edilmişti. Mesele ne kadar acil olursa olsun, iş yalnızca video görüşme yoluyla tartışıldı.

 

Video görüşmeleri sırasında Yan Han'ın görünüşü herkesi korkuttu.

 

Saçlı, tıraşsız sakallı ve gözlerinin altında kocaman koyu renk göz torbaları vardı. Yoksulluk çeken bir adama benziyordu. Son birkaç gündür böyle görünüyordu.

 

 

Yan Han'ın çalışma odası içinde…

 

Asistan, korku içinde titreyerek alnındaki teri sildi. Onu bulamadığı için değildi, aksine diğer kişi ölüm arıyor değilse, o zaman gerçekten iz bırakmadan çok sessizce ayrılmıştı. O kişiyi kimliğiyle bile bulamadı.

 

"Ne dedin sen?" Yan Han soğuk bir şekilde asistanına dik dik baktı.

 

Asistanın sesi hafifçe titredi, “Ben-ben onu bulamadım.”

 

Yan Han'ın masasındaki istihbarat kağıtlarını bir tokatla acımasızca asistana çarptı, “Onu henüz bulamadıysan neden buradasın!?”

 

Asistanın sırtı soğuk terlerle kaplıydı ve konuşmaya cesaret edemiyordu.

 

“Git onu bul! Kimlik ve banka kartı! Kullanırsa kesinlikle bir iz bırakacaktır! Bunları tek tek ara!”

 

“H-her şey arandı. Hiçbir şey bulmadık.”

 

Odadaki atmosfer aniden aşırı derecede baskıcı hale geldi. Asistan başını baskıdan kaldıramadı.

 

Asistan biraz haksızlık hissetti ve sonra cesaretini toplayarak dikkatle sordu, “Neden… karakolu aramıyoruz…?”

 

Konuşmayı bitirmeden önce Yan Han'ın hançer gibi bakışını hissetti ve aceleyle ağzını kapattı.

 

Asistan başka bir dosyayla vurulacağını düşündü, ama darbe hiç gelmedi.

 

Uzun süre sonra Başkan Yan'ın “Biraz daha bekleyelim. Biraz daha bekleyin.” dediğini duydu. 

 

Yan Han'ın ifadesi, başı eğilmiş olduğu için ayırt edilemezdi.

 

 

Yan Han o gece bir rüya gördü.

 

Rüyasında, bir uçurumun kenarında otururken saçları tamamen beyaza dönmüştü.

 

Orada, gökyüzünün çölün renkleriyle boyanmasından, nehirlerin siyah mürekkep kadar koyu bir gölge gibi akan kadar uzun süre oturdu. Tüm zaman boyunca yanında biri vardı.

 

Bir göz atmak için başını çevirmeye cesaret edemedi çünkü o kişinin görmek istediği kişi olmayacağından korkuyordu. Konuşacak cesareti yoktu, çünkü bunu yapar yapmaz diğer kişiyi mutsuz edeceğinden korkuyordu.

 

Orada sertçe oturdu. Sadece orada oturdu.

 

Sonunda, sabah geldi.

 

Yanındaki kişi “Sabah oldu” dedi.

 

Sesin ne kadar tanıdık geldiğini anlamak için zaman bulamadan ve sevinmek için zamanı olmadan önce, yanındaki kişi uçurumların arasındaki boşluğa sıçradı.

 

Bir anda, geniş dağ dereleri hareketli bir şehre dönüştü ve mevcut her insan deforme olmuş ve garip bir maske takıyordu.

 

Uğursuzca ona güldüler.

 

Korku beynini uyuşturdu. Tanıdık bir figürün sırtını aramak için kalabalıklar arasında düzensiz bir şekilde dolaştı.

 

Tanıdık sözcükleri yüksek sesle bağırdı…

 

Wen Qing.

 

Dünyadaki tek kişi sen olduğun ortaya çıktı. Güvenebileceğim tek kişi sensin.

 


 

Bölüm 32

 

Wen Qing, yerel bir turistik bölgede bulunan bir çayevinde Wen Bai ile karşılaştı.

 

Diğeri bir takım elbise giyiyordu ve bazı meseleleri başka biriyle tartışıyordu. Nerede saklanacağını düşünmeden önce gözleri Wen Bai'nin bakışlarıyla buluştu.

 

Wen Bai'nin gözbebekleri genişledi ve aceleyle ayağa kalkarak sandalyenin yere kulak delici bir sesle düşmesine neden oldu.

 

Wen Qing beceriksizce güldü.

 

Wen Bai'nin karşısındaki kişi bir şeylerin olduğunu hissetti ve ayrılmak için bir bahane buldu.

 

Wen Bai, Wen Qing'i özel bir odaya sürükledi, “İçeri gel ve iyice konuşalım.”

 

 

“Gitmeyeceğini söylemedin mi?”

 

Wen Qing onun hatalı olduğunu biliyordu ve sessizce başını gömerek çayını içti.

 

"Öldüğünü sanmıştım."

 

Wen Qing dudaklarının köşelerini kaldırdı, “Bu nasıl olabilir.”

 

Wen Bai başını salladı, “Evet, görünüşe göre oldukça iyi bir hayat yaşıyorsun.” Gözleri öfkenin hafif izlerini yansıtıyordu.

 

Wen Qing gülümsedi.

 

Öfkenin patlaması nedeniyle Wen Bai konuşmadı ve sessizce Wen Qing'i inceledi.

 

Başlangıçta da tutmak için kemikli olduğu gerçeğinin dışında daha da zayıflamış gibiydi. Wen Bai kalbinin, onu sevmeyen önündeki bu kişi için ağrıdığını hissetti.

 

“Buraya iş tartışmaya gelmeseydim, bu seni hayatımın geri kalanında görmeyeceğim anlamına mı geliyor?”

 

Wen Qing güldü, “Bu nasıl olabilir.”

 

"Neden benimle iletişime geçmedin?"

 

Wen Qing kalpsiz bir ifadeyle kıkırdadı, “Son zamanlarda çok meşguldüm, bu yüzden unuttum.”

 

"Bizden saklanmaya çalışmak için çok mu meşguldün?"

 

Wen Qing tüm bu süre boyunca sürekli parıldadı, ama yavaş yavaş, gözleri kırmızılaştıkça dudaklarının köşeleri artık bir gülümseme oluşturamadı.

 

“Ben de istemedim.” Sesi giderek hıçkırıklara boğulmuş gibi geliyordu.

 

Bazı duygular başka insanlara açığa çıktıktan sonra kontrol altına alınamazdı. Geçmişten eski hikayeleri anlatmaya başladığında duramayan yaşlı, evli bir kadın gibi durmadan konuştu.

 

“Ben de istemedim. Ama Wen Bai, çok yorgunum. Gerçekten çok yorgunum.”

 

“Söyle, on iki yıldır onunla birlikteyim. On iki tam yıl. Peki ayrılmaya hazır olduğumu ne kadar düşünüyorsun? Yollarımızı nasıl ayırmayı isteyebilirim? Ölümü düşündüm ama hiç ayrılmayı düşünmedim. Ancak, böyle yaşamaya devam edersem, gerçekten uzun süre hayatta kalamayacağım. Ayrılırsam ne kaldı?  Lanet olası düşlerimdeki hayatım zaten mahvoldu, bu yüzden sence hala ne sikime sahip olduğumu düşünüyorsun! Eğer ben gitmezsem, gerçekten bunu bitirmezsem, hiçbir sikim kalmayacak, anlıyor musun? Sadece kahrolası yaşamak istiyorum. Mutluluk ve diğer saçmalıkları istemiyorum. Hiçbirini istemiyorum. ”

 

Wen Qing ağladı ve gözyaşıyla kaplanmış bir yüzle burnunu çekti.

 

Wen Bai'nin kalbi o kadar ıstırap çekiyordu ki boğazı kavrulmuş hissetti. Wen Qing'i sert kış aylarında birbirinden sıcaklık arayan yalnızlar gibi sıkıca tuttu.

 

“Hala bana sahipsin. Bana hala sahipsin! ”

 

"Yapamam. Yapmıyorum." Wen Qing, Wen Bai'nin göğsüne bastırdı ve başını iki yana salladı, “Hiçbir şeyim yok.  Kahrolası kendi başıma yaşamak istiyorum. Yaşamak! Sadece yaşamak istiyorum.”

 

“Artık sizi gerçekten görmek istemiyorum. O zamanlar ayrılıp kendi başıma çok uzak bir yere gitmeye karar vermiştim. Daha sonra Yan Han bana kendini dizginleyeceğini ve başkalarını aramayı bırakacağını söyledi. Bu kelimeler için on yıldan fazla bekledim. Kendi kendime bunun son şans olacağını düşündüm. Bu son istisna olacaktı. Ama kalbimin derinliklerinden bundan hoşlanmadım. Acı veren hislerimden çok nefret ettim. Ona her baktığımda, kalbim keskin bir acı hissederdi.”

 

“Sonunda hala başka birini buldu. Bunu yapamaz, umut yok. Ona tüm hayatımı versem bile umut yok. Tamam, şans artık gitti, sonunda cehennemden dışarı çıkarabilirim. Sadece kendi başıma bir yere gitmek istiyorum. Neden yine duygu ve aşk gibi şeyler için abartılı umutlar taşımaya cesaret edeyim ki? Beni sevdiğini söylüyorsun, hala sana sahip olduğumu söylüyorsun. Yan Han da başlangıçta bunu söyledi. Şimdi ne bulduğuma bak. Boşa harcamak için nasıl seninle on iki yıl daha geçirebilirim?”

 

“Bana neden saklandığımı soruyorsun. Yapmazsam ne sikim yapabilirim? Yan Han'ı çok iyi tanıyorum. Evet, ayrıldık, ama iyi bir yaşam sürdüğünü izlemeye dayanamıyor, anlıyor musun? Zaman geçtikten sonra alışılmamış hissedecek. Kendini yersiz hissedecek ama isteklerimi asla dikkate almayacak. Her zaman ona fanatik bir şekilde aşık olmam gerektiğini düşünüyor, şeref veya öz saygısızlık olmadan ona katlanan bir köpek gibi. Saklamaktan başka ne yapabilirim? Ne sikim yapabilirim!?” Sona doğru, Wen Qing'in sesi bir kükremeye yakındı.

 

Nihayet on iki yıldır bastırılmış duygularını bırakmış gibiydi. Wen Bai, Wen Qing'i tuttu ve vücudunun sürekli titrediğini hissetti.

 

Ve böylece kendinin şöyle dediğini duydu:

 

"Tamam. Kendiniz iyi bir hayat yaşamalısınız. Bir sorun olursa beni bulmayı unutma.” Devam etmeden önce bir an durakladı, “Yan Han ile ben ilgileneceğim.”

 

Kalbim ne kadar isteksiz olursa olsun. Seni ne kadar çok seversem seveyim. Belki de bırakmak sana verebileceğim en büyük mutluluktur.


 

Bölüm 33

 

Wen Bai, döner dönmez Yan Han'ı bulmaya gitti.

 

Yan Han, Wen Bai'ye karşı sabırsız bir tutum sergileyerek elinde bir dosya tutuyordu. Acil bir işi varmış gibi görünüyordu. Bununla birlikte, Wen Bai'nin ‘Wen Qing’ diye iki kelimeden bahsettiğini duyunca, figürü Wen Bai'nin önünde sabırla oturmaya zorlamadan önce bir an durdu.

 

Wen Bai bir sigara yaktı ve bir tane de Yan Han'a verdi.

 

İkisi sessiz kaldı, dumanla örtüldü. İkisi arasında havanın gergin olmaması nadirdi.

 

Wen Bai sigara kutusuna bakarken gözlerini kıstı.

 

“Sadece bir marka sigara içtiğini gördüm: Marlboro.”

 

“Erkekler her zaman aşkı sadece romantizm yüzünden hatırlarlar.[1]”

 

[1. Man always remember love because of romance only. Orijinal eserde İngilizce olarak yazılmış. İfadeye aşina olmayanlar için, ünlü sigara markası MARLBORO'nun açılımı.]

 

Yan Han sigarayı içine çekti ve sessizce Wen Bai'nin devam etmesini bekledi.

 

"Hepimiz onu aramayı bırakalım."

 

Yan Han kaşlarını kaldırdı, “O mu söyledi?”

 

Wen Bai başını salladı, “Wen Qing bir zamanlar benim ve senin benzediğini söyledi.”

 

Yan Han, “Muhtemelen.” külü biraz silkti.

 

“Artık onu rahatsız etmek istemiyorum. Belki de yalnızlık onun için en iyisidir.” Wen Bai, Yan Han'ın gözlerinin içine baktı.

 

Yan Han gözlerini kısarak cevap vermedi.

 

Wen Bai, konuşmaya devam etti, “Ah. Bu istemediğimden değil, daha çok korktuğum için. ”

 

“Korkarım ki bu dünyada artık Wen Qing adında bir kişi olmayacak.”

 

 

Alev sigaranın sonuna ulaştı.

 

Yan Han'ın parmaklarının ucunu yaktı, ancak sıkıca sıkıştırmaya devam etti, bırakmaya istekli değildi.

 

Yan Han nihayet sigarayı kül tablasına sıkıştırıp başını sallamadan uzun bir süre geçmiş gibi görünüyordu.

 

Cevapladı, “Tamam.”

 

 

Wen Bai ayrıldıktan sonra Yan Han orada oturmaya devam etti.

 

Parmağının ucunun yakıldığı yerde kışkırtıcı bir yanma hissiyle bir kabarcık vardı.

 

Belki de bütün gece uyanık kalıp ateşi veya üşütmesi olduğunda ona bakacak ikinci bir kişi asla olmayacaktı. Ona sıcak bir şekilde sırtında hafif bir okşama verecek ve işten sinirli hissettiğinde öfkesini hafifletmek için ona bir fincan çay getirecek bir kişi de olmayacaktı. Kimse doğum gününde yüzünün her tarafına krema dökmeye cesaret etmeyecek ve hala kahkahalara boğulmayacaktı. Kaşlarını öfkeyle çattığında yaşlı bir adam olduğu için alay ederken, gülümseyerek kaşlarını açacak başka bir kişi olmayacaktı.

 

Bütün bunları yapan kişi onu çoktan terk etmişti.

 

Yan Han gözlerini kıstı. O gece elini sıkıca tutan kişiyi neredeyse görmüş gibi hissetti ve birlikte otelden çıktıktan sonra Yangtze Nehri köprüsü boyunca yürüdüler, daha da ileriye ve daha uzaklara gidiyorlardı.

 

Gri gökyüzü nehrin yüzeyi ile aynı şeye dönüştü.

 

Yan Han derin bir nefes aldı.

 

Hala tanıdık bir tütün kokusu ile iç içe geçmiş nehir rüzgarının tuzluluğunu kokluyordu gibi görünüyordu.

 

Gözlerini kapadı.

 

Neredeyse geçmişe dönmüş gibi hissediyordu. Keşke her şeye baştan başlayabilseydi.



Yorumlar